Pressemeddelelse

Mange har prøvet at skrive en pressemeddelelse, men de færreste har haft en succesoplevelse med det. Det kan der være mange årsager til, og én af dem er, at mediernes journalister modtager utallige pressemeddelelser hver dag. Da mange journalister har meget travlt, går de efter det indhold, som er godt tilrettelagt fra afsenderens side for at spare tid.

Der er mange andre forklaringer, og en af de oplagte er at der ikke er nogen historie - set fra journalistens perspektiv.

Det kan også være fordi historien er god men er vinklet forkert i pressemeddelelsen.

 

Et skud i bøssen

Det er en af de situationer her i livet, hvor du kun har et forsøg. Fejler du, er din nyhed allerede historie, og du får ikke en yderligere mulighed for at sætte dagsordenen.

De virksomheder som anvender professionelle til at skrive deres pressemeddelelser, har langt større chance for at få deres budskab igennem hos medierne.

Hvis du har et vigtigt budskab, som du gerne vil have i medierne, bør du overveje om det ikke er en god idé at få hjælp fra en journalist.

 

Det kan en journalist hjælpe dig med

En journalist, som ser din virksomhed udefra, kan vinkle din historie, så den bliver så interessant som muligt - set fra modtagerens perspektiv.

Han kan stile din information direkte til din målgruppe, så din målgruppe får lyst til at læase din nyhed.

Han kan hjælpe dig medievalget, så det er de relevante medier som modtager pressemeddelsen.

Sidst, men ikke mindst, kan han hjælpe dig med at time udsendelsen, så de udvalgte medier får pressemeddelelsen på det helt rigtige tidspunkt.

Læs også: Hjælp til at skrive en pressemeddelelse

Læs også: Tænk som en journalist

Læs også: Skabelon til pressemeddelelse

Læs også: Eksempel på pressemeeddelelse

Læs også: Rådgivning i PR og kommunikation er en god idé - også for iværksættere